JH LOTUS 907 - 2. ČÁST
09.04.2014

Některých zásadních detailů jsem si všiml až po návratu domů. Například toho, že z Jensenu nepochází pouze motor a převodovka, ale i kardan, celá zadní náprava a některé pohyblivé části podvozku. Z toho pro nás plynul jeden neočekávaný fakt. Přivezli jsme repliku Lotusu Seven postavenou na bázi Jensenu Healey s šestnáctiventilovým motorem Lotus 907.

 

Některých zásadních detailů jsem si všiml až po návratu domů. Například toho, že z Jensenu nepochází pouze motor a převodovka, ale i kardan, celá zadní náprava a některé pohyblivé části podvozku. Z toho pro nás plynul jeden neočekávaný fakt. Přivezli jsme repliku Lotusu Seven postavenou na bázi Jensenu Healey s šestnáctiventilovým motorem Lotus 907. Bylo to překvapení, pak nadšení a nová motivace k pátrání po historii auta. Nejčastějšími donory, v minulosti používanými jako základ pro stavbu příbuzných replik, jsou Triumph a Ford Cortina Mk4. Různé zdroje zmiňují i případy Fordu Escort Mk2. Zbylá minorita je shrnuta konstatováním, že k pohonu vozů byly využívány rozličné pohonné jednotky, které se vešly mezi šasi a kapotu, na níž se pokaždé jinak podepsaly roztodivnými otvory a výdutěmi. Jediné podobné počiny jsem objevil v Argentině (Seven Lotus 907) a pak na Novém Zélandu, kde ti protinožci nacpali devětsetsedmičku do Lotusu Mk4 (Lotus Steelbro). Já mám jen dvě staré fotky bez jakéhokoliv textu. Obě jsou bohužel z nějakých garáží. Obrázek z dráhy nebo aspoň parkoviště by byl fajn, ale ten už asi nikdy nedohledám.
Bernda jsem se od té doby pokoušel ještě jednou kontaktovat. Už neodepsal a já nebudu pátrat po důvodu. Měl jsem příležitost a využil jí na půl pytlíku. Dneska už vím, že to tehdy byla výjimečná chvíle a možnost vyslechnout jediného, kdo o autu všechno věděl. Byl jsem příliš nedočkavý a roztěkaný na to, abych zachytil tu esenci zážitků jednoho starého motoristy. Chlapa, jehož příběh bych mohl nést v hlavě a předávat ho dál. Celou story už bohužel nikdy neposkládám, ale auto žije dál a už brzy zase bude jezdit.
Poučeni z popsaných událostí se proces znovuzrození snažíme všemožně dokumentovat. Pachtíme se s tím bezmála čtyři roky. Mimochodem, během renovace vznikla nová profese, pro niž se ujal název autotruhlář. Nejednou jsem během vyřezávání a klížení zakusil přátelského posměchu, ale věřte, že je to slušná pakárna hodná obdivu. Až to budou číst, zase se mi budou smát, ptáci :-).
Velké díky patří Pepovi Zimmermannovi, bez jehož talentu by nám leckterá technická řešení zůstala zapovězena. Stal se tak živoucí součástí historie tohoto zajímavého vozu a bude zvěčněn na štítku, který do vozu na věčnou památku umístíme.
Podívejte se na obrázky v galerii a očekávejte další. Odhadovaný termín dokončení je červen 2014.
Držte nám palce – uvidíme se v serpentinách…
Cut Mydlar ;-)

Některých zásadních detailů jsem si všiml až po návratu domů. Například toho, že z Jensenu nepochází pouze motor a převodovka, ale i kardan, celá zadní náprava a některé pohyblivé části podvozku. Z toho pro nás plynul jeden neočekávaný fakt. Přivezli jsme repliku Lotusu Seven postavenou na bázi Jensenu Healey s šestnáctiventilovým motorem Lotus 907. Bylo to překvapení, pak nadšení a nová motivace k pátrání po historii auta. Nejčastějšími donory, v minulosti používanými jako základ pro stavbu příbuzných replik, jsou Triumph a Ford Cortina Mk4. Různé zdroje zmiňují i případy Fordu Escort Mk2. Zbylá minorita je shrnuta konstatováním, že k pohonu vozů byly využívány rozličné pohonné jednotky, které se vešly mezi šasi a kapotu, na níž se pokaždé jinak podepsaly roztodivnými otvory a výdutěmi. Jediné podobné počiny jsem objevil v Argentině (Seven Lotus 907) a pak na Novém Zélandu, kde ti protinožci nacpali devětsetsedmičku do Lotusu Mk4 (Lotus Steelbro). Já mám jen dvě staré fotky bez jakéhokoliv textu. Obě jsou bohužel z nějakých garáží. Obrázek z dráhy nebo aspoň parkoviště by byl fajn, ale ten už asi nikdy nedohledám.

 

Bernda jsem se od té doby pokoušel ještě jednou kontaktovat. Už neodepsal a já nebudu pátrat po důvodu. Měl jsem příležitost a využil jí na půl pytlíku. Dneska už vím, že to tehdy byla výjimečná chvíle a možnost vyslechnout jediného, kdo o autu všechno věděl. Byl jsem příliš nedočkavý a roztěkaný na to, abych zachytil tu esenci zážitků jednoho starého motoristy. Chlapa, jehož příběh bych mohl nést v hlavě a předávat ho dál. Celou story už bohužel nikdy neposkládám, ale auto žije dál a už brzy zase bude jezdit.

Poučeni z popsaných událostí se proces znovuzrození snažíme všemožně dokumentovat. Pachtíme se s tím bezmála čtyři roky. Mimochodem, během renovace vznikla nová profese, pro niž se ujal název autotruhlář. Nejednou jsem během vyřezávání a klížení zakusil přátelského posměchu, ale věřte, že je to slušná pakárna hodná obdivu. Až to budou číst, zase se mi budou smát, ptáci :-).

 

Velké díky patří Pepovi Zimmermannovi, bez jehož talentu by nám leckterá technická řešení zůstala zapovězena. Stal se tak živoucí součástí historie tohoto zajímavého vozu a bude zvěčněn na štítku, který do vozu na věčnou památku umístíme.

 

Podívejte se na obrázky v galerii a očekávejte další. Odhadovaný termín dokončení je červen 2014.

 

Držte nám palce – uvidíme se v serpentinách…

 

Cut Mydlar ;-)



Home
Aktuality

Články

Certifikáty

BTR

Galerie

Ochrana osobních údajů

Kontakty

BROOKDALE s.r.o.
Hanychovská 328/10
460 07 Liberec III – Jeřáb

www.brookdale.cz

Copyright © BROOKDALE s.r.o.,

All rights reserved

 

Vyhotoveno společností 5Q.